AFL#52 Het is tijd, voor deeltijd

Oh ja, waarom is het tijd voor deeltijd in het hoger onderwijs? De bevolkingspiramide van het CBS maakt dat duidelijk: er zijn vanaf nu elk jaar minder twintigjarigen in Nederland. Maar de werkgelegenheid blijft hoog en de kenniseconomie is waar we trots op zijn, dus ergens moeten we mensen blijven opleiden. In plaats van jong-volwassenen, moeten we waarschijnlijk mikken op een ouder publiek, die we naar de deeltijd halen.

Zien docenten het zitten om het roer om te gooien? Wat verandert er als je straks vooral aan deeltijd lesgeeft?

Bevolkingspiramide Centraal Bureau voor Statistiek: www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties…/bevolkingspiramide

Bob en Rinus maken kennis met de bevolkingspiramide.

Verder luisteren


Volg de podcast op jouw favoriete platform:

SpotifyApple PodcastsYouTubeRSS